Hip lines, an offbeat work ethic, silly, senseless games: the three pillars of the microcosm that Alf, Boris, and Chris have built for themselves in their small Austrian hometown. Beneath the surface the guys are nothing but a bunch of losers in their mid-twenties hanging out together and killing time. Their fate as tragicomic antiheroes seems sealed when suddenly sand gets in the works of their small-town treadmill.