At the age of ten, Hans is send to the Nazi run Am Spiegelgrund clinic, where euthanasia was the order of the day. Thanks to his school's principal, he manages to escape. Years later he runs into the clinic's Nazi doctor, and the medical man makes the witness of his murderous past disappear into a psychiatric clinic.