Peter De Wit, 50, wakes up in the middle of the night and realizes with terror that that he is in a hospital morgue. How did he get there? He doesn’t remember and doesn’t want to... Under the identity of a corpse he stole the wallet from, Peter decides to take a new start, to invent a new life. His mature figure wanders in the city, slipping - with more or less brio – in the skin of a character he improvises depending on the situation: Lars Erickson, an enigmatic Swedish businessman stopping by Brussels. One night, he runs into Lucie, a young and neurotic artist who seems to have lost her memory. Without noticing it, through a communicating vessels effect, Peter’s mythomany fills in Lucie’s amnesia and Peter treats himself with an important part in Lucie’s life...