On the one hand, there's the desert eating away at the land. The endless dry season, the lack of water. On the other there's the threat of war. The village well has run dry. The livestock is dying. Trusting their instinct, most of the villagers leave and head south. Rahne, the only literate one, decides to head east with his three children and Mouna, his wife. A few sheep, some goats and Chamelle, a dromedary, are their only riches. A tale of exodus, quest, hope and fatality.