Marseille. 1957. This city is the destination for many political refugees from the Mediterranean region. Jeanne is part of a group of Spaniards fleeing from Franco's regime after the Spanish Civil War. Now Jeanne is married and has a son. One day she meets Ali who is an activist on the National Liberation Front. Ali asks Jeanne to get a secret document to an organization of Algerian workers. Jeanne accepts and little by little her commitment to the activists deepens. Meetings between Ali and Jeanne become more frequent. The Algerian War becomes more cruel. And in the middle of all this a passionate love grows between the two of them.