In 1975, Nicolas Philibert, young assistant director, contributed to the exceptional adventure of René Allio's movie: "I, Pierre Rivière, having slain my mother, my sister, and my brother"... Inspired by a true story that took place in Normandy, some hundred and forty years ago, this film owes its singularity and beauty to the fact that the members of the cast were farmers of the region. Thirty years have passed. Today, if some of them still live where the film has been shot, others have migrated at the other end of the world. As in an investigation, Nicolas Philibert will retrieve them, investigates their life and how their acting experience has deeply affected them.