When Martin, a young German, discovers that his father has died in Rumania, he sets off in search of his deceased father and a little adventure. Rather naïve and full of preconceptions, Martin expects exciting encounters with vampires to be the rule of the day in Transylvania. But instead of Count Dracula, Martin finds himself up against the mundane worries of the Carpathian state.