Erwin Graf leads a middle class life in a middle class town. He has a wife and a daughter and a job like everyone else. Suddenly he is sacked after twenty years of working for the same company. Shattered, he decides to keep his unemployment secret. He hopes to find a new job in a few days and in the meantime pretends to go off to work each morning. But as time goes by without any success he gets more and more depressed. His change of mood doesn’t go unnoticed at home and soon affects his relationships. The tension is unbearable.