After several years as a big shot city lawyer Christian Aellig returns home for the funeral of his mother. Despite the fact that his mother had been ill with multiple sclerosis for many years, village gossips have spread a vicious rumour that she was murdered by Christian’s father. Christian takes his father’s side, even though they have been estranged following his departure from Oeschenen many years ago. Through Christian’s meeting with his old friend Julia, who is now married to his best friend Adrian, Christian is forced to confront his past, and finds himself sucked into the mire that hides behind the façade of this seemingly peaceful little village. Nothing is what it appears to be...