Clémentine is a student who meets Elsa, a famous photographer living in retirement, while searching for a new apartment. At the same time, Antoine, who wants to retire from working life, hires Julien to work for him at the real estate agency. The two sixty-year-olds, whose paths cross on many an occasion and who eventually meet in the course of unforeseen events, not least through their correspondence in which Clémentine and Julien, who have also fallen in love with one another, were not entirely uninvolved... "Love inevitably begins with a struggle".