Belzec is about a forgotten concentration camp. The destruction of History in Belzec is the consequence of a decided, organised and programmed erasing of the traces of the Jewish extermination in Europe by Nazis. Filming the aftereffects of this erasing, Belzec is about the violence of the present we live in.