Having been called by the archbishop of Palermo to watch over the parish just outside the city gates, Brancaccio, also his birthplace, Giuseppe Puglisi in less than two years was able to build a community centre. Here, assisted by a group of young volunteers, he works hard every day to try and save the lives of small innocent children. Soon he understood that to make a dent in that disintegrating structure he needed to do and give more. Doing more and giving more, mean't going up against the inertia of the local powers: in order to have a sewage system,a school,a medical centre, several things that had always been missing in Brancaccio. Inevitably his path will place him to a position of conflict with the interests of the mafia powers...