The story of a thirty-year-old geometrist who lives with his mother, a widow, and who plans on running a discothèque with a group of his friends, but is unexpectedly and suddenly hired to work for the city. The new job soon turns out to be in conflict with his entrepreneurial spirit, while an encounter with a girl opens up other existential possibilities...