A fan wakes up one day in a world where Johnny Hallyday doesn’t exist. In despair, he investigates and finds Jean-Philippe Smet (Johnny Hallyday’s real name), owner of a bowling alley in the French suburbs and tries to convince him to become Johnny. A task that brings together their two children: a girl of 16 going through a gothic phase and a boy in his Rasta period.