The story of a Sicilian family who leaves Italy in the early 1900s, in search of a better life in America : "my film is not a film about immigration, is it about the desire to change one’s life, to let go of something known for the unknown. It takes a lot of courage and a leap of faith and, to me, whoever has that courage is a hero". (Emanuele Crialese)