The intelligent mid-30-year-old Pero uses his considerable talent as a writer to concoct funeral speeches. But these are not mere eulogies for the deceased. Consciously or otherwise, Pero weaves his own perception of events and philosophy into them. He lives in his family house with his sisters Vilma and Ida, his father and his nephew Dzoni. Pero's neighbour Suki, Dzoni's father Dzeger and Renata, Pero's great love, also frequently cross his path.