Diane Siprien is a scientist specialising in animal behaviour. Having adopted a five-year-old Thai child, she starts to see the links when a car accident that takes place two years later leaves him clinically dead. After his miraculous recovery, he is then kidnapped. Diane carries out her own investigation and discovers the real origins of the child and the exact causes of the accident, thereby revealing a secret murder that brings her all the way to Mongolia.