Adapted from the book by Adam Bodor, The Archbishop's Visit tells of the misadventures of Gabriel Ventuza. An immigrant from eastern Europe since birth and cultivating medicinal herbs in Italy, must return to his native country, to Bogdanski Dolina, a dusty little town, lost in the Eastern Carpathian mountains, to have exhumed the body of his father, a trafficker of human beings. Robbed on the way, Gabriel will find himself immersed in a world where the regime has changed but the reflexes installed by dictatorship persist. Power if held de facto by the former nomenclature who attempt to safeguard their status (former hunters, fake priest) and by the new powers-that-be who collaborate with the Mafia. The whole village prepares feverishly for the visit of the archbishop. During a veritable odyssey, punctuated by many encounters, poor Gabriel Ventuza metamorphoses in this universe without scruples.