Roberto Leggio, Federico Greco and David Purvis are three young aficionados of H. P. Lovecraft, the renowned US author of horror stories. His dark and legendary prose had for years stimulated the minds of these three friends and compelled them to deepen their knowledge of the writer and the elements that inspired and fascinated him. Their interest could have stopped at mere (albeit somewhat morbid) curiosity if not for the fact that fate decided to step in. In July of 2002, Roberto Leggio bought a discarded English at an ordinary antiques stall in Montecatini. Leafing through it, he found a postcard signed "Grandpa Theo," one of the pseudonyms that Lovecraft used to sign his numerous letters. This sensational discovery opened the door to a series of revolutionary hypotheses, first and foremost the possibility that Lovecraft came to Italy in 1926 and that his most famous stories were inspired by the traditional legends of the Polesine "Filò."
In an instant, the three friends were infected by a kind of "fever." They had to know more and decided to make a documentary.