Aymé’s wife recently died in an accident at the farm. He’s overcome – not by grief, but farm work: he can’t handle it alone. He absolutely must find another wife, but in his village, it’s not such an easy task. He therefore decides to seek help from a marriage bureau. Understanding that his search is spurred by practical rather than emotional reasons, the bureau’s director sends him to Romania, where numerous women are willing to do anything to leave behind the misery in which they live. Aymé doesn’t know it, but his encounter with Elena will change his life.