Stéphane is a thirty year old biochemist. One evening, he learns from his cousin Mathieu that their grandmother, Müetter, is ill. This journey at home where he spent his holidays, up to a teenager, doesn’t goe as planned. Stéphane wants to do something useful for Müetter, help her, but there’s also so much to catch up on...