On the death of her mother, Grace, 14, decides to return to Africa to meet up with her father Gary, a geologist, whom she has rarely seen since her parents divorced. Caught in violent winds, it isn't long before Gary's plane crashes in the middle of the desert where he is kidnapped by a group of guerillas in search of diamonds.