Life is tough for François Berthier: a dog howls all night and keeps him awake, the coffee machine explodes in his face, it is raining, the head clerk in the bank where he works humiliates him and threatens to sack him. And then, overnight, everything that was violent or painful for François is miraculously transformed: the dog no longer howls, the coffee machine makes a delicious expresso, the weather is perfect, the head clerk at the bank apologises for having lost his temper the previous day... Why has the world suddenly become so sweet and enchanting? That is the enigma that François will try to solve...