In Nice, it's time for a heritage whose stake is the "blue parrot", a cabaret in magical nights, the members of a broken family are reunited. It's time for explications, accounts to be settled, wishes, broken links, hidden drawers that open without knowing that we could find a little history there... In this universe, full of glamour and mystery, of appearances, where it is sometimes easier to invent a character than to assume who one is, do we really know our parents, our old loves, children, friends?