Michael and Bruno are two very different types of half-brothers. While Michael, the introverted molecular biologist, is more interested in genes rather than women, Bruno is more preoccupied with contacts in feminine sex or in brothels. Yet both in the end are favoured with the love of their life. But both women soon fall gravely ill, and paradise seems at an end...