Jacques, just out of prison, gets in touch with his 10 year old son, Roland, whom he never knew. He wants to take him on holiday despite his adoptive family's reticence. A few days before leaving, Jacques looks up Anne, the child's mother, who doesn't know Roland either. Three characters who don't know each other embark on a search to love each other, without either of them quite knowing why.