Devoutly religious Ruth returns from Israel to care for her dying mother. But when she tries to bring estranged brother David back into the fold, in accordance with her mother's wishes, the result is a forbidden game under the guise of religious law - verging on the darkest realms of sexual obsession. A parable about belief and desire set in the cloistered world of the Orthodox Jewish community, Song of Songs explores the links between faith and violence, denial and longing, and "the return of religion."