Teenager Israel Gomez Romero is growing up (fast) on Camaron's home island. Raised in a boisterous gypsy family, the lively, precocious Isra refuses to sing as he's still mourning his late, much-missed father. He occasionally chats with middle-aged Japanese tuna-merchant Joji. Meanwhile, Makiko Matsumura is a twentysomething Japanese woman who, fascinated by Camaron's music, impulsively moves to his birthplace so she might also learn 'Cante' singing. She absorbs the local atmosphere and even meets her idol's brother - but ultimately realises she's set herself too tough a task.