Like Orwell's 1984, the film is set in futuristic Britain, which is now ruled by a totalitarian government. After the end of a nuclear war the country is taken over by a fascist regime. Foreigners, homosexuals and all political opposition has been murdered in concentration camps. Several men are about to rape young Evey when a masked figure intervenes, saving her from this lifethreatening situation. The man – known only by the pseudonym “V” – takes her to his secret hideout, from whence this radical anarchist commits all kinds of acts of terrorism and sabotage in an attempt to topple the authoritarian regime. Based upon Alan Moore's comic.