Single mother Esma lives with her 12 year-old daughter, Sara, in post-war Sarajevo. When mother and daughter discuss the delicate topic of the death of Sara's father, a war hero, Esma’s responses are always vague. The situation becomes more complicated when the school offers to take pupils on a free trip, provided they can furnish a certificate proving that they are the offspring of a war hero. Sara can’t get rid of the nagging feeling that something’s not right when she is not on the list of the orphans of war heroes. Esma breaks down and brutally reveals the painful facts: Esma was raped in a prisoner-of-war camp. The first step is overcoming the trauma...