As "el custodio", it’s Rubén’s duty to keep the Minister of Planning under constant surveillance. Although Rubén must always be present, he must also go completely unnoticed. A shadow, Rubén witnesses everything from the sidelines. Yet, despite his insider’s view, he never understands clearly what’s going on, what’s being talked about, nor where the characters come from or go to. Single Rubén is hardly even a protagonist in his own life. A lonely life, involving a mentally unstable sister and a ditzy niece, the sale of illegal arms and cheap prostitutes. Some jobs result in virtually replacing one life for another. Such pressure can ultimately explode.