On the way home from a coffee and a chat with her best friend, Karin Höhne, a retired primary school teacher, is witness to a brutal murder in a passing local train. Unfortunately, the police – particularly visiting British superintendent Rock Milchester – consider the elderly lady’s statement to be merely a tall story that she has concocted. Their suspicions appear to be confirmed when they cannot find a body. There’s nothing else for it – this hale and hearty matron will simply have to take the case in hand herself. Loosely based on the classic Miss Marple story, 4.50 from Paddington.