“While fighting Saddam’s dictatorship the Peshmerga never lost their hope of attaining freedom. During their struggle, which is their only way of surviving, they never once deserted their deep-seated conviction that war is no solution and that the future can only be found through peace and democracy.” (Masoud Arif Salih, Hussein Hassan Ali)