In a series of scenes divided into "chapters”, we see revealing interviews with the Kirghiz, exciting and entertaining reconstructions, and comic scenes of the interaction between the film crew and the community. During this process, we learn how the Pamir Kirghiz’ antipathy to Communism drove them from Soviet Russia, then later from Maoist China, and finally from the Soviet invasion of Afghanistan to their current exile. And as the past is explored in interview and reconstruction, we see how the Pamir Kirghiz live today in modern Turkey.