Acts of Men is organized in four parts: Daily Life in Baixada Fluminense shows footage of residents of the town that suggests it was shot before the massacre; in reality, it was shot afterwards. The Massacre describes the carnage and the feelings it provoked. Death Squads deals with the killing commandos in the area and includes an interview with a professional assassin. Daily Life 2 shows the people in Baixada Fluminense and their attempts to process what they have experienced.