On a September night in 2002, three skinheads roam through a park in Reims. They are after an Arab, but when they encounter a homosexual, they attack him instead. Twenty-nine-year-old François Chenu defends himself and calls his attackers cowards. Severely injured, he drowns in a nearby pond. His murderers are arrested quickly.