The third and last part of the filmed diary started by Patrick Carpentier in 2003 and entitled The irregularity of the tearing, Combat tells the story of two young men who fight with each other, yet their fighting remains an act of love. There is no prize, no winner and no pride. A voice-over narrator tells a strange story in which he rediscovers the extent of his desire. Questions arise: does one inflict pain on the other or on oneself? How can we let go in a world in which we are taught not to let ourselves be pushed around? Combat is a dissection of pain, of abandonment.