A journey from the mouth to the source of the Congo, the world’s greatest river basin. The viewer encounters the centuries-old mythology of the river and the legendary fi gures who made history in the heart of Africa: explorers like David Livingstone (1813–1873) and Sir Henry Morton Stanley (1841–1904), the colonial kings Leopold II and Baudouin I, and the Africans – Lumumba, Mobutu, and Kabila – who ruled after independence.