The Ukrainian steppe, toward the end of World War II. The German and Romanian troops are retreating in the face of the unstoppable Red Army. In a deserted school, a Romanian military unit has set up its headquarters. It is a desolate place, with broken windows and straw on the ground; it looks more like a stable. In front of maps become useless, the Romanian officers are awaiting disaster. A visit of high-ranking Wehrmacht officers is suddenly announced. Hope is awakened: will they receive new orders? Will they counter-attack?