This documentary chronicles the epic life, times and creative genius of Robert Wilson, intimately revealing for the first time one of the most controversial, rule-breaking and downright mysterious artists of our era. More than a biography, the film becomes an exhilarating exploration of the transformative power of creativity itself—and the inspirational tale of a boy who grew up as a troubled and learning-disabled outsider in the American South only to become a fearless artist with a profoundly original perspective to share with the world.