During the night of 12 July 2002, two brothers, Marco and Marcel Schönfeld, and their friend Sebastian Fink, fatally maltreated a 16-year-old boy named Marinus Schöberl. For hours on end the shaven-headed perpetrators beat their victim, a member of the HipHop scene with a tendency to stutter. The unbelievable cruelty of this “skinhead murder” as it was known, attracted media attention far beyond the immediate locale of the crime. Inspired by the kerb killing in the film American History X.