Fifteen-year-old Michael Polischka is thrown into a gritty urban world when his mother breaks up with her rich doctor boyfriend. With little money of her own, Miriam is forced to move them into a dumpy apartment in a rough ethnic neighbourhood, far from the posh suburbs they had grown accustomed to. Beatings and extortion by a gang of violent bullies makes public high school miserable for Michael. A chance meeting with urban crime lord Hamal and his henchman Barut end up turning Michael’s life around.