The story of an eleven year-old runaway, Mongrel, who has been rejected by his mother and is left to fend for himself. Uncomplaining, he doesn’t give anyone the blame for his desperate situation. He simply tries to see things the way they are and to organise his life as best he can. Self-critical and fiercely independent, he makes his home in an old barge that’s fit for the scrap heap. Shortly afterwards he makes friends with a girl who lives in the neighbourhood. The encounter means much more to Mongrel than simply the attraction of first love. Their friendship makes him realise that he is no longer alone in this world. This film is based on a true story that occurred in Łódź in 2002.