New adventures from Lars, the cheeky little polar bear who loves nothing more than to explore the big wide world. This time Lars and his friend Robby start out for a rescue mission for their friend Caruso leading them all the way to the Galapagos Islands. On their way they save a big ancient fish and many little sea turtles.