At nine years old, Yves-Marie asks Jacqueline, a girl his age to marry him. She replies: "The day that you go to the stars, I'll give you my hand." 24 years later, when Yves-Marie, now an astronaut, comes to call at Jacqueline's house, Jacqueline is about to get married to Vincent and has forgotton everything about his promise. So Yves-Marie has an idea: "Try me one day before saying no!"