April 6th 1994: a bloody genocide in central Africa gets underway. In just one hundred spring days, a million Rwandan Tutsis were massacred by their fellow Hutu countrymen and a small African country was turned into a charnel house. The barbarity was beyond imagination. But not beyond prevention. The UN was there, watching. Watching but not acting. And at the heart of it all a British priest and his young acolyte were forced to confront the depths of their faith, the limits of their courage and, ultimately, to make a choice. To remain with their people or to run away.