The small Gallish village welcomes Goudurix, the bosse's nephew, and it is Astérix's and Obélix's task to make a man of him - a real one. Under his arrogant airs, this teenager who arrives from Lutecia is nothing but a big scaredy-cat and ends up in such a state of shock that he risks no longer being able to change himself... At the same time, the Vikings land in Gaul, intent on seeking out a "champion of fear" that could, as their magi has promised , teach them how to steal, since, according to him, "fear gives you wings". When Goudurix is kidnapped by the Vikings, chaos breaks out!