Finland goes to war and 9 year-old Eero's father is sent to the front. Even though his father promises him that the war will soon be over, things are never the same again. Shortly after the start of the war, sad tidings come from the front that make Eero's mother, Kirsti, break down completely. Unable to look after her son, Kirsti sends Eero to neutral Sweden. The journey towards a new country and a new mother begins.