Lulu (14) moves to a small provincial town with her mother and younger brother. Soon, strange incidences occur. One night, her brother is struck by a beam of white light – actually the spirit of Herman Hartmann from the 19th-century. To her despair, Lulu realizes that Herman has possessed her brother, and the two of them are whirled into a fevered adventure. Joined by Oliver, a rich kid, and Richard, a disillusioned clairvoyant and inventor, they take on the dark, supernatural forces gathering over the town – evil from deep in the land of the dead, determined to see them die.