Ursula is obsessed with Hitler, who for her is a lover, father and god. She uses the relationship with her fiancé in the orchestra and becomes an assistant to the well-known composer Hanns Broch, a former communist. Broch is given the honour of writing a cantata for Hitler’s 50th birthday. In the lonliness of a Finnish countryside, Broch gets nearer to Ursula until Broch’s Jewish lover turns up.